Om os

Stol på Motionen er en forening der tilbyder motion til mindre mobile ældre. Foreningen er oprettet i februar 2011, efter i to år, at have været et projekt i Sønderborg kommune under sundhedsfremme og forebyggelse. Motionen foregår rund på kommunens plejehjem, i enkelte idrætsforeninger og boligområder. Motionen tilbydes 17 forskellige steder, og har pt 35 frivillige instruktører.

Formålet med motionen er at styrke den fysiske funktionsevne for de mindre mobile ældre. Motionen erstatter ikke genoptræning udført af professionelle træningsterapeuter. Motionen foregår en gang om ugen og er af ca. 1 times varighed.

Instruktørerne er alle frivillige. Der er som regel 2-3 instruktører på hvert hold. Holdene varierer fra 10-25 personer pr. hold.

Motionen er gratis, man skal ikke tilmeldes, møder bare op.

Hvert år afholdes et inspirationskursus, hvor der udveksles erfaringer og instruktørerne får nye ideer til øvelser.